Úvodné ustanovania
Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch a produktoch (ďalej len „všeobecné podmienky”) cestovnej kancelárie Vodácke centrum s.r.o., (ďalej len „CK”) sú platné pre všetky kurzy a služby organizované CK.
Práva a povinnosti objednávateľa
- Objednávateľ pošle prihlášku na email info@vodackecentrum.sk, alebo vyplní prihlasovací formulr na to určený. Prihláška je záväzná s povinnosťou platby.
- Objednávateľ má právo na riadne poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb.
- Objednávateľ obdrží všetky podrobné informácie vzťahujúce sa k zájazdu, alebo službe formou emailu.
- Objednávateľ zodpovedá v plnom rozsahu za úplnosť a pravdivosť údajov, uvedených v zmluve. Ak v zmluve neuvedie všetky potrebné údaje, účastník zájazdu nebude poistený z viny objednávateľa, ktorý tak nesie všetky následky v prípade poistnej udalosti. Ak sa účastník nedostaví včas na miesto odchodu, CK nemá voči nemu žiadne povinnosti.
- Objednávateľ je povinný zaplatiť cenu zájazdu dohodnutú v Zmluve.
- Každý účastník zájazdu (vrátane detí) je povinný mať u seba vlastný platný cestovný doklad (pas, OP). Účastník je povinný dodržiavať colné a pasové predpisy krajín, do ktorých cestuje. V prípade, ak tomu tak nie je a objednávateľ sa z tohto dôvodu nemôže zájazdu zúčastniť, postupuje CK rovnako, ako by objednávateľ zájazd stornoval. Objednávatelia, ktorí si zabezpečujú vlastnú dopravu, zodpovedajú za akékoľvek potrebné doklady nevyhnutné k cestám do zahraničia (zelená karta, medzinárodný vodičský preukaz a pod.). Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním týchto predpisov, znáša účastník zájazdu.
- Objednávateľ je povinný nahlásiť účasť osôb so zdravotným znevýhodnením, alebo zdravotnými obmedzeniami a to najmä v prípade, ak svojou formou môžu ohroziť priebeh a bezpečnosť spoločného programu. Jedná sa najmä o epilepsiu, panický strach, úzkosti, astma, ale u žien aj tehotenstvo.
- Účastník zájazdu je povinný riadiť sa pokynmi sprievodcu, alebo zástupcu CK.
Povinnosti a práva CK
- CK je povinná dodržať všetky podmienky uvedené v zmluve o obstaraní zájazdu a v informáciách o zájazde, ktoré sú súčasťou zmluvy.
- Ak je CK nútená v prípade nepredvídaných skutočností alebo neobsadení zájzdu zmeniť podmienky alebo zrušiť zájazd, navrhne objednávateľovi zmenu zmluvy. Ak objednávateľ so zmenou nesúhlasí, CK mu vráti celú úhradu.
- Zmena zmluvy sa môže uskutučniť iba písomne. Pri zrušení zájazdu z dôvodu neobsadenosti musí byť objednávateľ informovaný do 14
dní pred nástupom. - Ak sa nenaplní minimálny počet účastníkov stanovený pre jednotlivé zájazdy a služby, má CK právo zájazd, alebo službu zrušiť a vrátiť celú úhradu.
- CK má právo na zmenu programu v prípade nepriaznivých poveternostných, alebo hydrologických podmienok, ak tieto podmienky nie sú v súlade s bezpečným priebehom dohodnutej aktivity.
Cena zájazdu a platobné odmienky
- Cenou zájazdu sa rozumie cena, ktorú za služby objednané objednávateľom potvrdí CK uvedenú v popise zájazdu, alebo služby. Ceny sú zmluvnými cenami medzi CK na strane jednej a objednávateľom na strane druhej. Obsah cien je uvedený v ponuke jednotlivých služieb. Všetky ceny sú bez DPH. Nie sme platcami DPH.
- Cenu môže CK zmeniť najneskôr 14 dní pred konaním zájazdu a to iba v prípade zvýšenia cien nakupovaných služieb, pohonných látok, energie o viac ako 10% oproti pôvodne stanovenej cene.
- Ak nie je dohodnuté inak, CK rezervuje objednaný zájazd najviac 48 hodín od objednávky, do tejto doby je klient povinný uhradiť zálohu vo výške min. 50% z celkovej ceny zájazdu. Zaplatením zálohy sa objednávka považuje za záväznú a na zájazd sa vzťahujú platné všeobecné zmluvné podmienky predajcu vrátane stornopodmienok.
- Celá suma za zájazd musí byť uhradená najneskôr 7 dní pred dohodnutým termínom plnenia služieb, inak bude CK objednané miesta považovať za stornované a poskytne ich ďalším záujemcom
- Zmeny v zmluve (zmena osoby, termínu, miesta pobytu, miesta nástupu) možno urobiť po dohode s CK iba písomne a uhradením poplatku 10 Eur za každú zmenu. V prípade zmeny počtu osôb – stornovanie pobytu jednou alebo viacerými osobami uvedenými v Zmluve – sú zostávajúce osoby povinné uhradiť náklady za neobsadené miesta, inak sa bude toto posudzovať ako odstúpenie od zmluvy zo strany objednávateľa a budú uplatnené stornopoplatky podľa Všeobecných zmluvných podmienok CK.
Odstúpenie od zmluvy o zájazde
- Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy iba písomnou formou a uhradením stornopoplatku. Odstúpenie od zmluvy je platné dňom doručenia písomného oznámenia do CK.
- Stornopoplatky :
- viac, ako 30 dní pred nástupom 30% z celkovej ceny
- 29 – 15 dní pred nástupom 50% z celkovej ceny
- 14 – 9 dní pred nástupom 80% z celkovej ceny zájazdu
- 8 a menej dní pred nástupom alebo pri nenastúpení na pobyt 100% z ceny zájazdu
Ak objednávateľ získa náhradníka, ktorý bude čerpať služby v rovnakom rozsahu, účtuje sa iba manipulačný poplatok 10 Eur.
Reklamačný poriadok
- Zákazník má právo na poskytnutie služieb zahrnutých do ceny zájazdu a dojednaných v zmluve o obstaraní zájazdu. Pokiaľ zistí, že
tieto služby nezodpovedajú dojednaným službám alebo úrovni služieb prezentovanej v katalógu CK, má pravo na reklamáciu. - Objednávateľ je povinný uplatniť si právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne na mieste pobytu u dodávateľa služby, alebo u povereného zástupcu CK (delegát, sprievodca). Ak chybu nie je možné odstrániť na mieste, urobí objednávateľ v spolupráci so zástupcom CK písomný záznam /reklamačný protokol/, ktorý je základným predpokladom pre uplatnenie nároku na reklamáciu. Nárok na reklamáciu musí objednávateľ uplatniť písomne v CK (priamo, alebo zaslaním reklamácie doporučene) bezodkladne, najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade ak sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd podľa zmluvy skončiť. Ak objednávateľ neuplatní svoje právo v uvedených reklamačných lehotách, alebo nedodrží reklamačný postup, jeho nárok na reklamáciu zaniká.
- Písomné vyjadrenie k reklamácii zašle CK objednávateľovi najneskôr do 30 dní od jej obdržania. V prípade opodstatnenej reklamácie sa CK zaväzuje k bezplatnému odstráneniu chýb /pokiaľ je to možné/, alebo k poskytnutiu primeranej zľavy z ceny poskytnutých služieb.
- Ak objednávateľ úplne alebo z časti nevyužije objednané, zaplatené a cestovnou kanceláriou zabezpečené služby pre okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý na činnosti a postupe CK alebo pre okolnosti na strane objednávateľa, nevzniká objednávateľovi nárok na úhradu alebo zľavu z ceny.
- CK nezodpovedá za škodu spôsobenú klientom, treťou osobou alebo nezvratnou udalosťou, ktorej nemohlo byť zabránené ani pri vynaložení všetkého úsilia alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných udalostí.
- CK nezodpovedá za prípadné meškanie dopravných prostriedkov z dôvodu zhoršenej prejazdnosti ciest a hraničných priechodov, nepriaznivého počasia, prípadne náhlej technickej poruchy, alebo zmenu trasy dopravného prostriedku, z dôvodu zachovania bezpečnosti prepravy cestujúcich. Objednávateľovi nevzniká z týchto dôvodov nárok na náhradu škody ani právo na odstúpenie od zmluvy.
Záverečné ustanovenia
Tieto podmienky účasti platia od 1.1.2024 a sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o obstaraní zájazdu.